The blonde vs the kitchen: Peach Pie

Cand eram copil, mama imi pregatea mereu ceva dulce in weekend. Era mereu un desert simplu, dar absolut delicios. Pe vremea aceea imi placea checul (inca imi place) si obisnuiam sa o privesc fascinata pe mama cum amesteca ingredientele magice. Rezultatul era intotdeauna irezistibil de pufos...
Anii au trecut si a venit ziua in care bunica mi-a pus ingredientele pe masa, lingura in mana si mi-a explicat pas cu pas cum sa fac primul meu chec. Surprinzator, nu am dat foc bucatarei, ba chiar a inceput sa imi placa. Uite asa am experimentat o vara intreaga fel de fel de retete de chec sau pandispan cu felurite fructe de sezon.

Cu aceste doua imagini ale copilariei in minte, ieri am decis sa fac o prajituta cu piersici... pentru duminica si pentru ca vara :))

Ingrediete:

Parca si acum o aud pe bunica zicand: Cate oua, atatea linguri de zahar  si tot atatea linguri de faina.  Nimic mai simplu.
Extra ingrediente: putina sare, o lingura de ulei si un pliculet de praf de copt
... Aaa, si persici, bineinteles... vreo 3 :D

Now let's mix and match:

- Eu am folosit 6 oua si am separat initial albusele de galbenuse
- Am batut albusele pana au devenit spuma si  am adaugat putina sare
- Apoi am adaugat cele 6 linguri de zahar. Aici am un pont de la bunica: am folosit zahar pudra pentru ca se topeste mult mai usor. Si am batut din nou spuma pana cand... well, va prindeti voi pana cand :))
- Am adaugat galbenusele si am amestecat usor. Apoi am adaugat faina, praful de copt si uleiul si totul s-a transformat intr-un semi-aluat dulce.
- Am asezat compozitia in tava impreuna cu piersicutele taiate felii si tava a aterizat in cuptorul preincalzit.
- Compozitia a stat in cuptor vreo 20 minute la temperatura medie (specific, stiu, I'm a professional :P)

Evident ca m-am bucurat ca un copil cand am scos minunea din cuptor si toata casa mea mirosea a prajitura... Exact ca in copilarie.

Buon appetito!


P.s. S-ar putea sa sesizati ca am avut si un mic asistent ^_^


Comments