The blonde vs the kitchen: Un altfel de canelloni

Se pare ca in ultimul timp ma chinuie talentul in bucatarie... Si unde altundeva sa ma laud decat pe blogulet? :D
Cu ceva timp in urma am primit din Italia un soi de paste imense in forma de scoici. Si ce sa facem cu ele? Solutia a venit rapid si astfel am adaptat reteta de canelloni cu carne "scoicilor" mele.



Sa inceapa distractia!

Avem nevoie de:
  • 300 de grame de carne de vita tocata (eu am folosit vreo 450 grame)
  • 1 catel de usturoi
  • 1 ceapa
  • 2 linguri de ulei de masline
  • 20 de grame de unt
  • sare, piper, frunze de busuioc proaspat (sau uscat, sau ambele :D)
  • 100 de grame de parmiggiano proaspat razuit
  • 1 litru de sos bechamel 
  • optional, aproximativ 150-200 de ml. de sos de rosii

O sa incepem cu sosul bechamel... This was the tricky part :D

Ingredient:
  • 1 litru de lapte
  • 1 lingura de ulei de masline
  • 50 de grame de unt
  • 100 de grame de faina
  • sare, piper alb (eu nu am avut, asa ca am folosit piper negru)
  • 1 lingurita de nucsoara macinata (surprinzator, asta am avut in casa, thanks mom :D)
Se pune laptele la fiert. Se pune uleiul de masline intr-o craticioara pe foc potrivit, iar cand se incinge se adauga untul. In untul topit se pune faina.
Se amesteca repede, pana la omogenizare fara a se rumeni ( asta e de tinut minte :P).
Se toarna treptat laptele fierbinte, amestecand continuu, pentru a se evita formarea cocoloaselor. Se fierbe sosul pana se ingroasa, apoi se potriveste gustul cu sare, piper si nucsoara rasa.

Si revenind la paste....
Eu le-am facut o mica proba pentru a vedea cate incap in tava ;)



Intr-o oala incapatoare, se pun la fiert pastele impreuna cu o lingurita de sare. Se fierb exact 4 minute (Nu mai mult!), apoi se scurg si se pastreaza acoperite cu un servet de bucatarie curat, umed, ca sa nu se usuce.
Cele 2 linguri de ulei de masline se pun intr-o tigaie si se incing, apoi se adauga si cele 20 de grame de unt.
Se adauga ceapa tocata marunt si usturoiul zdrobit, calindu-se in untul amestecat cu ulei de masline.
Se adauga carnea  si se calesc impreuna, amestecand continuu pana cand carnea se rumeneste usor.
Dupa ce e gata carnea, se condimenteaza cu sare si piper dupa gust, se adauga 4 linguri de sos bechamel, jumatate din parmezanul razuit impreuna cu busuiocul.
Se amesteca totul si cu aceasta compozitie se vor umple cannelloni.
Intr-o tava adanca se toarna jumatate din sosul bechamel. Se umplu cannelloni cu carnea si se aseaza deasupra.


Se acopera cu restul de sos bechamel si deasupra se aseaza sosul de rosi.
Deasupra se presara parmezanul ramas si se da tava la cuptorul preincins la 180 de grade Celsius, pentru aproximativ 25 de minute.
 In final va avea suprafata gratinata si rumena.

La mine arata cam asa:


Si ca sa ma laud pana la capat, mi s-a spus ca m-am intrecut pe mine. 
So I did good.

 Buon appetito!




Comments